Saturday, November 7, 2009

reSam PEmaKAn B_ _ I

Ulama : haramnya babi bukan kerana itu sahaja. tapi ada sifat babi yang sangat diharamkan untuk umat Islam

Ilmuwan : apakah itu ulama?

Ulama : cuba anda buatkan dua buah kandang. dimana satu kandang diisi dengan 2 ekor ayam jantan dan seekor ayam betina manakala sebuah kandang lagi diisi dengan 2 ekor babi jantan dan seekor babi betina. Apakah yang akan terjadi?Bolehkan anda menekanya?

Ilmuwan : Tidak boleh????

Ulama : Mari kita lihat sama-sama sekarang. Pada kandang pertama yakni kandang ayam tadi apa yang terjadi, kedua ekor ayam jantan itu akan berkelahi terlebih dahulu untuk meperebutkan seekor ayam betina tadi sehingga ada menang dan kalahnya. Dan itu sesuai dengan Kudrat dan Fitrah manusia diciptakan oleh ALLAH s.w.t

Ilmuwan : Pada kandang babi?

Ulama : Ini yang menarik. Pada kandang kedua iaitu kandang babi, ternyata tidak terjadinya perkelahian untuk merebutkan babi betina tadi. Apa yang terjadi, dua ekor babi jantan tadi akan bersama-sama mengawan dengan babi betina tadi dan juga terjadilah hubungan 'homoseksual' antara dua ekor babi jantan tadi setelah selesai dengan si betina. Hal ini jelas bertentangan dengan fitrah umat manusia. ditakutkan bilamana umat Islam memakan babi ditakutkan umat Islam mempunyai sifat dan perangai seperti babi tadi.

*jagalah pemakanan anda....kerana pada zaman sekarang, makanan boleh secara subhat mempunyai kandungan ba alip ba ya tadi....
**cite ini diambil dari mommy Qastalani...maaf, jus nak share cite..

2 comments:

  1. betol2... kita kena jaga pemakanan kita... yg syubhat pun mesti kita tinggalkan...

    ada 1 lg benda yg kita kena jaga... yg lebih HARAM dari babi... lebih dahsyat dari babi... tapi masih ramai umat Islam kat malaysia still dok makan gak... RIBA... makan babi org nak tmuntah... tapi makan RIBA byk yg rilex je... cm takdak pape je...

    p/s:makan RIBA lebih bahaya dari makan riba babi... hehehe...

    ReplyDelete
  2. syah : betul2...diorang tak ingt kes makan RIBA tu tak masuk kot mulut kot...dan RIBA tu muka die lebey hensem dari BAB1 tu...hehehe

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)