Thursday, August 6, 2015

D.I.Y konsep kedekut




1. Carik selai baju lengan panjang yang dah tak pakai lagi. Yang kira elok tapi nak bagi orang bukan taraf dia, nak pakai dah tak cun, gitu haaa....




2. Potong dua baju tu. Potong ikut garisan jahitan baju tu mudah. Guna gunting yang tajam tau, nanti akan dapat dua helai macam ni, depan dan belakang.





3. Tadaaaa..dah siap apron DIY versi kedekut. Hahaha.. nak beli apron hak mahal memang tak delah, nak beli yang murah jenis macam plastik gitu, ai tak shuke, nak jenis macam kain cotton gitu. Kadang bila panas sikit apron jenis macam plasitk tu macam melecet eh betul ke kegunaan ayat ni? 




Pandangan sisi. Mudah, tak payah jahit dan tak keluar duit sesen pon. Ai veri de laik hee, dasar kekut Nanti nak pakai boleh ikat atas perut, denagn model ni labuh la sikit, tapi dengan kita dewasa ni ok je. Jadi tak adalah  minyak ke apa teperecik kene kat baju mahal  tu hekkkkkssss Dan yang penting kain kapas, time kotor baling masuk dalam mesin basuh. Senang, cepat, mudah dan murah :p

*Model adalah Aneeq, baru balik dari sekolah hari Jumaat