Wednesday, March 1, 2017

Produk Ketiak Semulajadi



Assalamualaikum...

Ai dah lama berhenti pakai deodorant, sejak kulit jadi sangat sensitif masa mengandungkan Annur. Sejak itu suka godek-godek internet, cari produk yang lebih semulajadi katanya. Kebetulan ter-lalu la satu produk ni kat newsfeed FB ai.

Produk ni berfungsi macam deodorant tapi versi semulajadi, boleh menghalang ketiak berbau dan ada fungsi tambahan, memutihkan ketiak. Wow !!! Hebat. Ai pun mula la ber-wassap-wassap-an dengan wakil penjual produk. Niat asal nak beli produk yang katanya boleh ganti deodorant tu je, harga RM30 satu bekas. Sekali dia kata ada belian kombo, dua krim dengan satu produk penanggal bulu, harga RM100 je. Ai kan dasar kedek juga, dapat tawaran bunyi macam menarik, mula lupa diri.

Teruja sangat bila produk ni sampai. Comel cantik je pembungkusan. Ai pun semangat la pakai. Pakai yang krim ganti deodorant tu dulu. Selepas seminggu pakai krim tu je, ai perasan dia punya litupan ceh macam review pondesen tak berapa ok. Jadi ai pakai bersama produk macam tawas tu. Lepas tu memang sangat ok. Bau-bau yang biasanya akan hadir bila ai terlalu aktif dah tak ada.



Belah kanan versi penanggal bulu, belah kanan krim ketiak biasa. Hujung minggu, ai cuba pakai krim penanggal bulu. Dalam wassap dah tanya habis-habis, betul produk ni tak akan bagi kesan pedih terbakar? Betul ke produk ni tak akan buat bulu keti tertinggal dalam kulit? Produk ni tak sama ke dengan produk krim lain jenama V**t? Semua adik penjual tu kata tak. Krim ni memang terbaik la.

Krim ni dalam botol, jenis pam. Sekali ai pam, dah rasa lain macam. Ini macam krim V**t je. Cuak weh, sebab ai dengan krim tu tak berapa nak ngam. Tapi dah beli kan, kena la pakai, kalau tak membazir. Ai memang ikut cara pemakaian dengan betul siap tanya adik penjual berkali-kali sebab bimbang pisang berbuah-buah nanti.

Lepas dah sapu, nak tunggu cukup masa, pedih rasa kulit kat bawah lengan tu. Lepas dah siap, ai perasan tunggul-tunggul bulu ada tertinggal dalam kulit. Ahh, sudah, biasa kalau ada tunggul, akan jadi macma gatal-gatal yang membawa kepada kesakitan. Lepas tu kulit ai jadi berbiji-biji macam ruam, sakit dan pedih. Tak apa, mungkin mula-mula pakai. Lepas dua minggu nak cuba lagi sekali, tapi kali ni lagi teruk, Biji-biji ruam makin banyak dan seluruh kawasan kulit yang disapu krim penanggal bulu tu jadi pedih sangat. Bukan pedih main-main, nak sentuh pun sakit. Ai mesej adik penjual tu balik. Eh banyak pulak dolak dalik. Geram jugak. Padahal ai dah tanya habis-habis dah sebelum ni. Lama bermesej-mesej-an, dia diam tak balas dah, cuma sempat la dia mesej "dah ramai orang lain pakai sebelum ni, tak pernah pun jadi macam sis" Taufan kejap rasa diri. Ok insafi diri, salah ai sebab tak sedar diri kulit sensitif tak macam orang lain.




Contoh testimoni dari laman web HQ diorang. Ai tak berapa nak percaya kalau jenis-jenis testimoni macam ni. Hahaha... Ini pun cuma pandangan dari seorang pengguna sahaja. Sebab masa awal-awal ai nak beli dulu, puas Google tak ada pun pasal produk ni.Jadi harap dengan adanya review dari ai ni, untuk orang-orang yang berkulit sensitif macam ai, akan lebih berhati-hati. Sayang duit, sayangi kulit. Cheh...