Friday, September 4, 2009

KongSi...

mudahkah berkongsi?
berkongsi rasa hati
berkongsi apa yang dimiliki

hati itu tidak meminta lebih
cukuplah sedikit kasih manja
sedikit perhatian kepadanya
soalnya...mahukan hati ini berkongsi
berkongsi milik yang bukan abadi

rasa kongsi itu tidak sama
tidak seperti kongsinya payung
dikala matahari bersinar gerun
tidak seperti berkongsi sebuku roti
bila sudah habis, kita akan beli lagi

ini berkongsi hati
berkongsi jodoh yang diharap ke mati
kongsi akad dan nikah yang usai sudah

rasa itu takkan sama
bukan sama semasa bercinta
tidak sama waktu gila2 remaja
ini rasa sesudah nikah

sayang....
mungkin belum waktu mu
tapi akan tiba detik itu
dan nanti kau akan faham...makna cemburu

13 comments:

  1. nape ni aok?koi ni bkn reti ngt bersastera gini.ce aok kabo ke koi,ngepe..nok gek koi tau...

    aok jeles ke mde??hmm...

    ReplyDelete
  2. alehai..prihatin nyer..tak der pe2..nak tegur someone...tp tak tau camne...tu tulis bersimpul bunga gitu...koi singgah tmerloh sabtu lepas...jumpa makcik pakcik ape seme...hehehe

    ReplyDelete
  3. jauhnye nk follow..letak atas r sheg

    ReplyDelete
  4. sheG: tolong sampaikan rasa ini kepada muhd adib naufal bin jamil yaaa

    ReplyDelete
  5. gua cari dalam kamus dewan perkataan CAMBURU takde.

    gua syak gua cari kat edisi lama.

    ReplyDelete
  6. oked : saje je letak jauh..org kata jauh perjalanan luas pengalaman...wakakaka
    oked lagi : sape adib naufal?name lawa la puloks...ank kedua orait gak tuh
    luca : saje jer nak tes ke prihatinan.tahniah..anda mmg prihatin tin tin

    ReplyDelete
  7. oked : mane la ku tahu..cuba kenal2 kan sket..kita ni kan baru2 nak kenal...baru2 nak mesreeeeeee....

    ReplyDelete
  8. ek?bagus2..shuke2...hahahaha....

    ReplyDelete
  9. kita semua sebenarnya selamanya sedang berkongsi.

    ReplyDelete
  10. memam...bukan nak abaikan yang ESA tu aishah..y tu mmg selamanya tnpa ada akhirnya

    ReplyDelete
  11. dan kalau cinta kerana yang nyata, tidak ada sebab untuk cemburu mungkin.

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)