Monday, September 14, 2009

kIsaH soRang BudaK jeNiUs...

KES 1
hamba Allah : kak...kek batik akak tu bersemut jer atas meja
kak : dah bersemut tak payah la makan...tak elok
hamba Allah : dah tak de dah kak semut...
kak : awak buang ke?
hamba Allah : saya jemur kat tengah panas atas atap kete tu...semut tu lari sebab tak tahan panas
akak : laaa....

KES 2
hamba Allah 1 : dah tak boleh nak makan dah biskut kita...penuh semut dah
hamba Allah 2 : tak per..nanti aku jemur kat atap keta time panas..kua la semut tu
hamba Allah 1 : iye la sangat tu...semut sini brutal la
hamba Allah 2 : tak per..meh aku buat.... (sambil amik biskut dan susu pekat)
hamba Allah 2 ni pun berlenggang ler ke tempat yang die rase panas dan letak balang biskut tu...dan sebelah balang biskut tu di letak piring berisi susu pekat

KES 3
kak : banyak betul semut pejabat kita ni...dah la besar2...sembur kejap je hilang lepas tu datang balik...
hamba Allah : tak per kak...nanti saya uruskan..akak tak nak semut dalam pejabat kan? luar pejabat tak per kan?
kak : luar pejabat tak kesah la...tak ganggu ape pon
lepas tu kami jumpa tompok2 gula kat luar pejabat...

KES 4
kak : ular tu masuk bawah almari..tak nak kluar..alih ke sana die masuk sini..alih sini dia masuk sane...
hamba Allah : tak per kak..buat gini...citcicititicicit!!!
kak : gitu ke bunyi nak kasi ular kluar?cam bunyi tikus jer?
hamba Allah : yerla..nnti ular tu kluar la sebab die ingat makanan die...

*kisah ni tak kelakar pun cuma bila anda jumpa org sejinius ini...rasa nak hempuk2 jer kepala die...

5 comments:

  1. org nyer tak de ari ni..lau tak memam..

    ReplyDelete
  2. sembur ridsect kt ular..ahahahah

    ReplyDelete
  3. "kak : gitu ke bunyi nak kasi ular kluar?cam bunyi tikut jer?"

    BUNYI TIKUT ?? TIKUT TU APE? AHAKS..

    ReplyDelete
  4. BK : owh...tu binatang baru..baru ditemui di papua new genea (payah pulak eja nama negara neh)

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)