Thursday, April 28, 2011

Belia Mahir 1Malaysia

dengan segala bau2 minyak2 motor keta pede kat badan neh...tak pe..meh nak pomot benda yang tengah oden buat sekarang ni.yang buat oden peluh berpelai, busuk masam sgala...cair mekap ahoiii!!!

BELIA MAHIR 1MALAYSIA

what the name of the tiger tuuuu??? ape ke name rima kate orang kelantan
Program ni dibuat bagi memberi peluang kepada semua lapisan masyarakat terutamanya golongan belia umor 16 - 40tahun untuk mengikuti kursus kemahiran secara modular di premis kelolaan Kementerian Belia dan Sukan yang berhampiran dengan tempat tinggal kumpulan sasar. wah..skema ayat ai...

syarat2 die???
warganegara malaysia je yer..kalo i/c ande kale merah ke unggu...mintak mahap yer..umo 15-40 tahun yang dah tak skolah dan tak de sijil kemahiran tak kira la dari IKM ke, IKBN ke Voka ke...dan sanggup menjalani latihan sambil kerja selama 6bulan berterusan. lau on off nehi nehi ye...

ape yang best dengan benda alah ni???
best la ngkau...keje dekat dengan ngomah, lepas tu dah abes 6 bulan ade sijil lak dari Kementerian Belia dan Sukan.dah le PERCUMA, weii...mane nak carikkk!!! sijil tu nanti leh  dijadikan bukti bagi memohon Sijil Kemahiran Malaysia melalui kaedah Program Pengiktirafan Pencapaian Terdahulu (PPT) yang mana melayakkan anda dapat sijil SKM Tahap 1 tau. lepas tu korang dapat bayaran elaun tiap2 bulan dari KBS RM300. ha??keje dekat dengan umah,dapat elaun lagi...beh kan beh kan???

camna nak ikut serta???
rajin2 la kenal pejabat-pejabat belia daerah tu..tanya-tanya mereka di sana.yang penting minat hokey???
KAMI INGIN MEMBANTU ANDA!!!!! ewahhh

kepada mereka2 yang ade kedai lak, leh jadik majikan tau...nanti korang akan dibayar elaun gak untuk mengajar belia2 ni.untuk keterangan lanjut jangan segan jangan tillu silu...carik pejabat belia daerah terdekat yerr..program siri pertama dah nak mula...yang kedua akan menyusul..nak tanya ai pon boleyyy

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)