Thursday, August 6, 2009

teRinGAt dOlU-dOLU

ade ler terbaca dalam satu blog neh pasal 'Mencarut Cara Sopan' (suka baca blog neh sebab buat jadik gelak sorang2 dalam jabat...sah sengal!!!) bukan per..ingatkan, kami adik badik jer ade base sendiri kat umah rerupanyer ader gak worang len buat gitu..wahahaha...adik badik kami meme di banned cakap kasor2 ni...kalu ngarut2 dah lucah2 lagik la...mau makam penampor abah..tak pun roti panjang yang gantung kat dinding tuh..well,haku tak de masalah mane..besa ler..budak baeekkk...cakap saya awak...kawan2 pom seme cakap ala2 skema abes (ke dengan saya jer?) wel,memula nak stat blog ni berperang gak jiwa raga...mau guna ape ek untuk ganti name..aku?tak slesa...saya? skema ayamas jer...so akan kurangkan guna perkataan aku tu kecuali lau tempat yang perlu guna...kuang kuang kuang...lau ade pom cuma ku tak pom haku...tu pom..cam tak besh jerk!!!balik ke cite asel...disebabkan bimbang Hikmat Tapak Tangan Memegang Roti melekap kat badan kami, adik2 pom cakap guna perkataan 'demo kawe' termasuklah yang kecik..kalau orang luar dengar memang klaka giler...cam kampung asli jer...wahahaha..sebab nak mengelakkan kena hikmat tahap gaban2 dari orang tua kami yang memang superb bab2 ney. so kami akan tukar la.. kalau nak sebut bodoh = veda, gile = tile, breast (dalam base klantan..malas tulis..segan lak) akan jadik body. banyak la ayat dah bertukar...tak hengat mane..tapi kalau balik kampung cakap2 musti hengat la...sesambil tuh ade ler cite sket nak share berkaitan tak leh cakap mencarut neh..(maaf...dalam bahasa kelantan)


adik : kak yah...kak yah(tut!!nama dirahsiakan) jupo sipuk babi
kakak : jupo gapo?
adik : sipuk babi
kakak : heh...jange sebut la babi...maroh ke ma kakre
.......................
adik : ma...ma....ore jupe bendo
ma : jupo bendo? gapo?
adik : siput mencarut
ma : siput mencarut???????



hahaha..klaka kan? ke korang tak paham?tak paham sudaaa...buat2 paham

1 comment:

Dah tulis?? Terima kasih :)