Friday, June 26, 2009

meh kenal pejabat lak..


sesaje je nie..nak bagi kenal tempat kerja lak...kan blog ni pasal seme-seme yang berkait mait dengan diriku.tak kira la secara kebetulan ke pembetulan ker...ni nak bagi kenal lak pejabat tempat ku kerja dah setaun ni.pejabat betul yang sebetul2 nyer...sebelum ni kami seme dop kat mes pegawai secara paksarela kos nak bagi orang renovate pejabat ni kan?pejabat ni besar sangat (untuk lapan orang staff rasa nyer terlalu luas) dah ler tempat letak pejabat ni pom paling tinggi dari seme2 tempat kat Raub ni...dari jauh cam istana hinggap jer gamak nyer....(ni gambar ku snap dari beranda depan pejabat...lawa kan kan?) pekan terdekat 2km dari pejabat...hujung jalan dalam hambar tu..haa...kena pergi jauh g baru sampai....disebabkan ketinggian nyer...tempat ni memang sejuk sangat lau cuaca sejuk..kalau cuaca kat bandar Raub tu panas..sini lagik la heavymetally panas...dah ler berangin giler..(ade ler hamba ALlah penah ukur angin kat sini katanyer hampir 120km/jam...) sini memang kawasan angin lintang tu yang dulu bangunan ni kena pukul angin lintang abes seme jadik lintang pukang... spesis binatang pun banyak kat sini... kadang rasa cam keje dengan Jabatan Pemuliharaan Hutan lak (hutan tebal lagi kliling pejabat)
















belah kanan ni gambar dari pintu depan pejabat..tu meja receptionist..tapi receptionist tak de kat pejabat ni..klaka kan?hahaha...belah kiri ade ruang tamu utama untuk tetamu..belah kanan ade ruang pejabat (dalam gambar kanan ni nampak akak kerani dop wat keje) blakang dinding warna kuning putih oren tu...ade g ruang pejabat cam gambar belah kanan..belakang lagik tu bilik2 tuk peawai..yang nampak dalam gambar ni bilikku la..hahaha...tengah bilik bos, kanan bilik pembantu pegawai...kat atas ade ruangan pantri dan bilik mesyuarat...(tangga tak nampak sangat dari gambar kiri tu) so ni lagi satu gambar. gambar ruang tamu utama, dah lawa susun tu kerja si juruteknik kitorang...Syahid a.k.a White. (die ni serba bulih...tukang kebun orait,kerani ok, tukang cat beyeh..jadik bosh pun mari2 jer)ari tu serabai je ni kira sejuk la gak mate memandang..
so len kali kite letak gambar orang2 pulak... disebabkan orang2 nyer seme kua pergi minum kan...hehehe

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)