Wednesday, January 21, 2015

Pai Ayam Pooooo..Taaaaa....Toooooo






Jumpa resepi kat FB. Saje nak cuba masak benda gini sebab boleh sorok sayur dalam tu. Hehehe.. Lebih tu nanti boleh jadi bekal Kasyah pagi esok. Aliff masa tengah bersiap nak membakar duk sibuk mengintai.. "Owh..mama masak poooo..taaaa...tooo" Sebab dia tengok ai duk lecek kentang tu kot.

Bahan-bahan

Ubi kentang 3ketul rebus/kukus lecek +garam sikit, lada sulah sikit dan susu segar
Isi ayam rebus carik halus
Bawang besar+bawang putih tumis sekejap lepas tu tambah sos tomato, sos cili dan sos spageti.
Bunga kubis dicelur kejap lobak merah dan tomato di tumis bersama bahan tadi
Keju mozarella  tak guna sebab tak ada, guna keju petak biasa je

Lapiskan dengan sos yang ditumis tadi, ditabur dengan isi ayam carik tadi. Lepas tu tabur pulak sayur-sayur dan lapis lagi dengan kentang lecek.Akhir sekali tutup dengan keju. Ai guna bekas aluminium je. Sebab nak bakar dalam piyuk anjaib. Bakar pon kejap je, sebab semua bahan dah masak, cuma nak cairkan keju dan bagi sebati sikit bahan-bahan. Dah siap bakar, sedia untuk dimakan..sedap!! Yang penting Kasyah makan banyak tahan pedas jugak budak kecik ni

2 comments:

  1. mcm best utk ditry ni.... nyum2...

    ReplyDelete
  2. sy nak tmbah kalsium unt kasyah tu muni, tu y try buat bukan2. cheese buh lebih. sbb susu lembu dia tak nak..harap ke bf jela..tu pon bila dah balik rumah..kat umah ngasuh makan nasik apa je

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)