Thursday, January 22, 2015

Cerita Sekolah Agama



Cerita 1
Aneeq : Mama, ustazhah kan, die suke panggil nama Aneeq
Ai : Iye, bagus la. Aneeq buat ape sampai ustazah panggil nama sokmo?
Aneeq : Aneeq panggil la..ustazhah nanti ustazhah pusing tengok Aneeq dia kato 'ye Muhammad Aneeq?' lepas tu Aneeq senyum la. pah tu Aneeq panggil lagi.. ustazhah...ustazhahh.. dia pusing lagi, panggil 'ye Muhammad Aneeq?' Lepas tu Aneeq panggil lagi..uuuuusssstazhahhhhhhhh uuussstazhahhhhhh uuusssstazhahhhhhh (bla bla cite bersambung.....)

Mesti tensen ustazah sekolah agama Aneeq.. huuu


Cerita 2
Aliff : Aliff suka gi Paka mama. Sebab Aliff rama kawan. Kawan Aliff bukan maknusia jah..binatang pon Aliff kawan
paka = PAKKA (tempat sekolah agama petang)
Ai : Awak gi kawan dengan ape plop? Jangan duk main la binatang bukan-bukan, dia ada penyakit bukan kite tahu
Aliff : Dop. Aliff kawan dengan monyet mama. Kalo Aliff datang Paka tu selalu ada monyet. Masa Aliff berak pon ada, dia teman Aliff berak. Jadi Aliff suka berak kat Paka tapi gak tak beh jugak sebak tak kosentret nak berak, monyet tu ketuk-ketuk pintu. Monyet tu pon nak masuk berak jugak kot mama..

...........

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)