Tuesday, December 27, 2011

Skim Bodek Penjawat Awam?

Sape dah sign SBPA?? Ce cite kat ai ape kah benda menda alah tu sebenornye. Banyak ngat versi ai dengar. Ada yang best tapi banyak yang tak best. Memula tengok tu mase tengok kengkonon tangga gaji SPBA tu, hati ade la berbunga2 riang kan, tu pon kalo tangga gaji di tukar terus dari skim SSM ke SBPA naik masyuk la jugak gaji ai. Kalo tak..huuuu....samo ajo lah haaa....dah puas gugel tengok ape pendapat dalam tenet, alahai banyak ngat nama manja SBPA ni ha. Skim Bodek Pegawai Atasan la, Sangat Beruntung Penjawat Awam la..ade blake pendek kata panjang diam je. Baru baca entry Budak Hutan  bagus entry die..mudah paham ai kan bagus kalo banyak entry2 gini tapi ai memam akan sign. Takkan la Kerajaan nak susahkan rakyat die kan.

Pasal exit policy tu, tepuk dada tanya iman. Kalau anda di pihak yang betul, jangan takut. Betul tak?? Ai penah berada di situasi dianiaya..alhamdulillah. Bukan kata ai ni pandai ngat buat kerja, tapi menilaikan hasil kerja ai pada tahap seteruk itu, melampau sebenarnya. Banyak la kesah eh..len kali kot citer. Walopon kita tak terbela, nama pon tak harum mewangi yela, lawan orang besor kan?? ALLAH ada sentiasa ada dengan hambaNYA...dan dia dah terima 'ganjaran' dia. So jangan takut ok??Anda tak jahat...jangan takut diperjahatkan..Eh eh...

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)