Friday, September 14, 2012

Bekal Cikgu


Nampak sedap la pulak bekal Cikgu Dari kiri, gulai ikan masin + nenas dalam plestik ayam goreng hak brempah tak brapa nak ada, nasik panas dan sambal sket je sbb sambal ni gile pedas Tiada dalam gambar air masak dan termos neskepe. Gigih dia menebalkan telinga orang skolah duk ngata dia ikat perut nak buat rumah nyer pasal. Padahal dah lama Cikgu bawak bekal. Bukan pasal ikat perut nak buat rumah tapi sebab ongkos makan2 kat skolah nuh tahap veri de shadap.  Skali makan pagi + air kene lima nam hengget. Cikgu pulak jenis makan dua kali. Pagi skali lepas tu karang dalam pukul 11 lak skali   lagi. Jangan di lihat pada badannya yang kecik...tapi tak ada la jenis banyak skali makan cam ai heee...bila nak slim eh gitu Tapi dah dasar makanan kat skolah kalo bahagian cikgu cikgi setarap kedai2 mamak..sikit ke banyak cas nye sama je ha...Sari belanja makan minimum RM10 sminggu ai punya belanja makan tu tau..sob sob. Sampai ada satu tahap die makan makanan budak2 punya. Baru murah sketttt... alahai kesian la pulak ai. Hmm...tak pe, demi Cikgu yang dicintai ai rela bangun awal sket siap apa yang perlu.. Makan kenyang2 pepagi, karang makan kuih2 daaa..air dah ada, so jimat la sket. Usaha ye bang...nak beli kusi meja kan??? :p ayat orang tak pernah ada kusi meja kat rumah

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)