Thursday, September 30, 2010

mAi HoSpiTaL cHecKLIsT

yaaa...kali ni tora datang lagi dengan entry pasal spital nyer ceklist lak...hehehehe...sebenarnya beg spital tu dah siap..mmg salu hangkut ke sane kemari je dengan niat nak menyempitkan bonet keta tu..hahaha..ni kite wat ceklist..sesama tgk kot ade tertinggal g kan barang



memula baby nyer bag ceklist

1) alas salin pampers

2) 10 lai diapers

3) 10 lai kain napkin kot la nak wat bedung ke, lap2 benda ke kan??

4) baby wipe

5) diaper cream

6) 4 set baju bayi y bersih

7) plastik beg letak pakaian kotor dll

8) 2 lai selimut bayi

9) 2 lai tuala mandi bayi

10) peralatan mandi bayi segala mak bapak minyak losen ape

11) 3 lai barut bayi

12) 3 pasang sarung tangan dan kaki bayi

13) 3 lai bedung bayi



mama's checklist lak

1) IC mama abah dan buku merah

2) hp y telah di cas yaa dgn kamera

3) buku citer/ majalah pinjam adik ipar punya la gamak nyer

4) 3 lai t-shirt / blouse

5) 3 pasang kain batik

6) sweater

7) tudung y mudah nak pakai buang no bawal2

8) pakaian dalam

9) pad bersalin

10) tuala dan kelengkapan mandi

11) 2 psg stoking tebal

12) minyak2 angin /ubat2

13) kurma / air zam-zam

14) barang kunyap2 pengalaman dulu y slalu lapor...huhuuu



wahh..banyak lagi nak kene isi..alahai..kena bongkar balik la beg tu gamak eh??haduuu..cam dah banyak je barang nyerrr

*kaler biru brg sudah ade dalam beg

5 comments:

  1. Petua orang2 tua, stokin mak nye tuh bunjutkan dengan isi lada hitam di depan (ikat dgn getah). Katanya kalo orang bawak "menda halus", menda tu x kaco kita. Kita kan tgh berdarah nifas dan masih lemah badan. Kot dia dtg hinggap .

    Rumah baru

    ReplyDelete
  2. betol lah.. agaknya tips mak letak link tu silap lah kot? apsal x jadi ekk? he he he

    ReplyDelete
  3. owh...gitu eh???nnti stoking tu dipakai la yer ke camna????

    baru nk tny nape tetiba kua umah baru..hehe

    ReplyDelete
  4. pedoman bagi yg pertama kali mengharunginya

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)