Friday, April 23, 2010

tAK PAhAm????

benda ni bukan benda baru...slalu berlaku
cuma baru nak bercerita
kenapa...ye semua nya pasal kenapa
kenapa dan kenapa

kenapa isteri leh skandal dgn suami org?
kenape suami orang leh layan skandal isteri org?
walhal isteri dah baik cantik dan muda
walhal suami setia tak berpoya-poya baik budinya

kenape time isteri sarat mengandung boleh berskandal??
tak boleh ke tahan nafsu waktu pantang seketika???
yang dikejar tu isteri orang..anak dah tiga empat lima
suami orang tu isterinya sedang sakit bersabung nyawa

hmmm...........kenapa????
yang haram tu tetap disuka............

10 comments:

  1. syaitan salah satu penyebabnya... sbb setan ni mmg suka buat manusia dosa... keje yg jahat nampak cm best je... keje yg baik nmpk alahai bosannya... sumanya tipu daya setan...

    p/s:cara nak selamat cuma dgn iman takwa ilmu dan amal je...

    ReplyDelete
  2. Kita tak tahu apa yang berlaku. Sebenarnya banyak yang tersirat dari kisah skandalisme suami dan isteri. Banyak situasi kemungkinan.

    001 keterpaksaan lelaki berskandal sebab mak si isteri tak suka lelaki itu jadi menantu.

    002 keterpaksaan lelaki berskandal sebab mak lelaki ini tak suka isterinya dan menyuruh si lelaki ini berskandal

    003 keterpaksaan si lelaki ini berskandal sebab dia dah bosan dengan isteri yang mengabaikan dia

    004 keterpaksaan perempuan berskandal sebab mak si suami tak suka perempuan itu jadi menantu.

    005 keterpaksaan perempuan berskandal sebab mak perempuan ini tak suka suaminyanya dan menyuruh si perempuan ini berskandal

    006 keterpaksaan si perempuan ini berskandal sebab dia dah bosan dengan suami yang mengabaikan dia

    007 tak yakin akan kasih sayang suami/isteri

    008 KHILAF

    sekian sahaja dari oked, heh~ ini yang gua tahu, yang gua tak tahu, gua tak masukkan dalam senarai. Ini juga adalah apa yang gua nampak, maaflah tak ada dalil dan hadith.

    Aliff meh kat ibu meh, mama dah nak ada adik baru, aliff tak mo tepuk tepuk perut mama ya sayang

    ReplyDelete
  3. manusia yang dilarang itu la yang di mau...

    ReplyDelete
  4. syah : memang..tp time bulan posa tu pun buat keje...bukan keje setan rase nyer..mmg diri sndiri tu dah salah satu setan kot..leh ata gitu??hehehe

    jedi : yeyyy..guna nama baru yaa?ya..yang terlarang itu godaannnnnn

    ReplyDelete
  5. oked..nnti akak reply lain..hehehe..tak dan mase

    ReplyDelete
  6. tapi oked... tak kira apa jua kmungkinan... yg pasti suma ni tipu daya syaitan... tul tak? tak kira laa mak ayah suruh ke... terpaksa ke (cm pelik je terpaksa)... keadaan memaksa ke... apa2 je... sumanya punca dari hasutan syaitan yg nak bwk manusia ke neraka...

    nak skandal atau tak... terpulang pd individu tu sndiri... kalo mak ayah paksa skalipun... bukan ke Islam benarkan kita tak taat pd perintah ibubapa yg btentangan dgn syarak? mudahnya cmni... Allah bg peluang kat manusia utk pilih... nak syurga ke neraka... syurga susah tapi neraka senang... nak susah dahulu ke atau terlampau susah kemudian...

    mesti ada yg akan ckp... "ckp senang laa...cuba kena kat kau tgk"... mmg laa... tp fakta tetap fakta... yg benar kena laa benarkan... soal org yg nasihat tu mampu buat ke tak... tu citer lain... ingat Allah nk bg syurga senang2 je ke... mesti byk ujian beb...

    so... sy kurang stuju laa if psgn yg skandal tu bg alasan utk justifikasikan dosa dorg...

    ReplyDelete
  7. terlupa nak komen she-G lak... huhuhu...

    bulan pose pon buat ek???

    gini laa...

    bulan pose 1 bulan je... 11 bulan setan ada... 11 bulan setan "tarbiah" manusia... so 1 bulan je manusia free...

    kalo manusia 11 bulan dah biasa dan selesa dgn life ikut telunjuk setan... dah cm jadi darah daging dah... so cmne nak bpisah dgn life tu?

    ReplyDelete
  8. oked : maaf baru reply..
    bagi akak..ape pun sebab oked..ianya tidak menghalalkan cara dan perbuatan kita..chewahhh

    syah : trima kasih..pjg lebar menghuraikannya..
    cuma..tah,rasa cam ape je bile sejak dua tiga ni asek dgr pasal benda gini..dan bila dah pisah leh lak buruk2kan isteri/suami..padahal bukti dah mmg jelas...hmm..sedih..
    nauzubillah...

    ReplyDelete
  9. syah memang suka huraian yang panjang panjang. Yang oked cakap tu satu realiti, memang tak halal dan salah pun di sisi agama. Apa yang oked senaraikan tu semuanya datang dari mereka mereka yang oked nampak depan mata kepala oked sendiri.

    ReplyDelete
  10. apa yg oked ckp tu ada betulnya... cuma kekdg sy takut nak berhadapan dgn "realiti" (yg zahir)... "realiti" yg menjadi bukti kpd dekatnya kiamat yg pasti (hakiki)... tu yg risau tu... huhuhu...

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)