Thursday, December 3, 2009

nAK KEnA jADik GIni DUlu Kot




dasat kan kan kan??? siyes geli tengok benda ni...geli dengan prangai manusia sendiri.. walopom ni kat Indonesia, Sungai Citarum tapi jangan la kat Malaysia nak jadik gini baru insaf pernah tgk sungai dkt Sg. Petani tak??bapak lawa kannnnn dah tak der makna nyerrr.... abah salu pesan, bukit tu pasak bumi, sungai tu darah bumi.. kalo tak jaga bumi akan sakit....so,apa2 semua dari ajaran awal..so kawan2... tolongla, semua ni bermula dari anda..walopom sepotong puntung rokok...cuba2 lah jangan dibuang rata riti....bak kata seseorang tu...anda buat, anda dapat...
*pic dari internet

7 comments:

  1. gua pesen xske kmpul smph2 lm2 kt dpor.tp kawan gua ske gle bbi kmpul smph hingga kuar ulat....n last2 gua gak ni jadi amah buang smph tuh..ult2 meryp kt tgn ow

    ReplyDelete
  2. hahaha..sure time tu rasa cam ejen CSI kan..dgn ulat belulat tu..mmg tak elok kumpul sampah sebab mewarisi kepapaan kata abah...
    ami : walopom cam ganas sket..tp jiwa bagus ek...suka kebersihan yuu...besa pompuan (baca elok2 POMPUAN k?) muka jer touch up lawa..len2 harammmmmm...

    ReplyDelete
  3. waaaahhh... indahnya suasana... bleh jadi negara kita nanti jadi cmni gak... hohoho...

    p/s:stuju ngn she-G...

    ReplyDelete
  4. oked : orik sape...hmm...ke salah taip
    syah : stuju y mane?yang pasal sampah tu ke yang pasal POMPUAN tu..

    ReplyDelete
  5. uish!jgn buang smpah merata!ni pic mmg gila ah!!terbaik!

    ReplyDelete
  6. pakcik : terbaik dari ladang ke?cam pakai bedak lak gabby...leh pggil gitu..kira name manje ler

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)