Wednesday, September 17, 2014

Kedai RM2 Kelate Mari




Balik kampung cuti hujung minggu hari tu. Balik ada hal keluarga sikit. Kebetulan jugak penamaan calon pilihanraya kat Pengkalan Kubur waktu tu, orang kemain ramai nyer. Tah macam mana masa kami sekeluarga keluar carik barang sikit dah alang-alang balik kampung nampak banting kecik kedai ni kat kawasan Wakaf Che Yeh tu. Kat Kelantan ni kedai dua ringgitnye memang banyak, besar dan bersepah. Lagi pulak, kedai due hengget ni berhantu sikit. Ai buat tak kesah, sampai la terlalu betul-betul depan kedai tu, hamek...memang besar betul. Satu bangunan tu dia saje. Cikgu pon sambil memandu tanya, 'Nak pusing ke?' Esshh, mestila nak. Hehehe..tetiba ai seronok lebih. Sanggup Cikgu buat u-turn jauh jugak. Nampak tak mak pak yang eksited sebenarnya??

Ai dapat snap satu je gambar. Sebab kawasan lain ramai sangat maknusia. Memang aduhai, sesak jalan dalam kedai tu. Kedai sangat besar dan barang sangat banyak.Harganye barang pon murah sikit dari kedai dua hengget kat Raub ni berdasarkan kepada beberapa barang yang ai besa tengok kat Raub



Inilah gambar nan sekeping yang sempat amik. Dan salah satu sebab nape ai kagum tu. Sebab ai tak pernah jumpa kedai dua ringgit yang ada bahagian sayur-sayuran gini. Sebelah die bahagian barang masak. Bukan kuali sudip apa wehh..bawang-bawang, rempah ratus dan buah pon ada. Ai kagum, ai kagum.. kalo tetiba ada jual ikan daging ayam moh pengsan kot mokcik ni Dan hasilnya, memang berhantu. Rasanya paling banyak kot setakat ni kami borong kat kedai RM2 ni..huuu. Barang cukai Laksamana Bertiga je dah berapa, barang Cikgu lagi, ai? Duk sebok usha bekas plastik sampai ke sudah. Usha jela dapatnye...

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)