Monday, January 18, 2016

Siri Meng-upgrade Rumah 1



Assalamualaikum..

Entry ter-lewat. Dah buat auto post tapi tak-ter-post-auto jugak..tak tau kenapa. Baru perasan banyak post tak naik. Huu..tak apalah, kita naikkan satu-satu perlahan-lahan Hee...

Disebabkan ai pantang kali ni banyak duduk kat rumah sendiri, mula la Cikgu bawa idea nak meng-comel-kan rumah. Biasa kalau hujung tahun cuti je memang ada je projek yang Cikgu nak buat. Nak naikkan seri rumah katanya. Tahla, sejak dapat anak perempuan ni, lain macam pulak citarasa Cikgu hahaha,,,




Antara tempat pertama ai jejak lepas pantang. Kedai hardware, rom-antik khennn?? Hahahaha
Tujuan, beli cat. Nak merealisasikan impian Cikgu  dengan projeknya. Biasa la, bila cuti bersalin ni duit gaji tak berusik, berperam je dalam bank tu kan ayat poyo sangat Paham tak situasi sekarang?? Hahaha..sebab tu la kehadiran ai penting.




Semangat Cikgu, terus malam minggu tu ajak mengecat. Ikutkan citarasa Cikgu yang eksotik tu, dia nak cat setiap dinding warna lain-lain. Berpeluh ai dengar. Seb baik la berjaya melencongkan niat Cikgu tu, ajak dia buat dinding berjalur gini. Gambar model terpaksa di tutup sikit, sebab Cikgu kata nanti dia tak larat nak layan peminat. Hoishhh...




Hasilnya. The perfect of the imperfect. Tah hape-hape ayat. Abaikan, hahaha... Bolehla bagi seorang amatur. Dua malam dan satu hari, satu kawasan ruang tamu ni selamat di-naik-seri-kan. Alhamdulillah...Memang lain rasa lepas cat tu. Memang rasa la 'seri' yang Cikgu nak tu. Heee..


Kos projek

Cat : Dalam RM 300. Sebab idea asal Cikgu nak warna-warni kan, jadi beli dua tin cat 5l dan 3tin cat 1l. Jenama yang ok sikit, sebab kesan dia sangat mebeles..

Masking tape ; Kedai bukan RM2 lagi je beli, murah dan banyak. Habis la dalam RM20
Amaran, jangan cuba-cuba membeli berus cat jenis roller atau biasa kat sini, memang menyesal. Dengan keras kejung lepas tu tah hape-hape. Kalo bekas cat tu ok.
Ai dah pesan kat Cikgu, biasala walopon ai ketua projek dan dia pelaksana je, tapi veto dia besar lagi hahaha..kan dah kene hahaha..ingat isteri dia ni cikai sangat bab mengecat.

Alatan Mengecat : Berus biasa dan roller dan bla bla bla dalam RM 40

Jumlah semua RM360.00

Seronok jugak buat projek gini. Nak bersopim berjalan sana sinun duit kureng, jadi inilah cara kami nak mengeratkan hubungan suami isteri uhukkkk.. Dua malam satu hari dan semua kerja mengecat ruang tamu kami selesai. Sampai pukul 3pagi yuuu..huuu... Hero-hero sama naik menyibuk. Nasib baik adik kecik lena elok je malam.

*Lepas projek mengecat ruang tamu, kami cat ruang keluarga pulak. Jadi memang tak ada cat yang di bazirkan.

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)