Tuesday, December 4, 2012

Hari Keluarga PBSD Raub


Tarikh : 30/11 - 02/12/2012
Tempat : KOMPAC Pulau Chekas, Hulu Dong


Malas ai nak taip pepanjang kita layan gambar jela..baru best... Ini semua pic hari Sabtu, hari acara acari.


 Kita mulakan dengan kaum famili paling ramai hari tu..ni geng kakak adik2 dan anak2..diorang geng cleaner pejabat kami yang memang sangat banyak membantu. Tahun sudah2 kami buat geng2 kami je kali ni libatkan geng cleaner. More is merrier katanya eh gitu eh nama nye??



 Hidang gambar Aliff jap..dari awal pagi bising nak turun sungai..bilik kami bukak pintu terus nampak air. Memang tido pon best je..


Antara chalet-chalet yang ada...ni kawasan chalet hak besar skit 4biji, ada air-cond. Belah sana bilik kecik skit..ada lagi dalam 7buah bilik, tapi bilik2 memang selesa belakang tu terus ade sungai Andai berminat boleh gugel KOMPAC Homestay Pulau Chekas.


Ini orang penting kejadian. Pok Ku orang kanan bos merangkap juruacara, jurutulis, jururunding, juru-usaha, juru kacau, Juru Kedah ..ni acara patut boling kelapa. Musim hujan payah carik kelapa, dah jadik sepak bola lak..


Selit gambar Cikgu satu hehehe...kali ni kurang bergaya dah menendang tapi ade la jatuhan. Biasa kalo die bergaya sure menang gaya jela hahaha... Tuh tepi tuh ai..demok tolll...



Acara kengkanak..kutip gula-gula. Aliff?? Nanges tak nak main. Rambut je pacak hati tisu hahaha.. Tengok Aneeq..selamba dia je masuk kutip gegula. Dapat dua gengam dah, die kluar dengan sengeh puas hati.



Ini bos ai.. Tak patut..mak pak lain semua duk luar kawasan die masuk dalam tolong anak kecik dia kutip gegula..sabo jela...



Ini acara meng-gomakkan muka. Anak bos dua dari tepi sana guna jambul sodok tepung hahaha...




 Acara seken best.. Lumba makan tembikai. Ini dalam pic ni geng paling ganas makan tembikai. Pemenang die hak pakai tudung biru tu ha.. Kaum lelaki ayu ngat makan tembikai eh..tah hape2 daa...


Ini acara paling best. Hahaha...gelak dulu. Tembikai buta namanye, acara untuk suami isteri..Senyum ada makna ya Kak Nah isteri Pok Ku



Tengok eh...semua isteri pegang je tembikai tu. Maknanya kaum suami yang akan tunduk datang makan. Kami kan dah buta kejap... diorang tangan kene ikat belakang tu ha.




Pasangan paling ganas hari tu. Kak Nah tak tunggu Pok Ku datang makan tapi dia yang tenyeh tembikai tu ke muka, gaya orang biasa mesin kelapa diorang. Hahaha...sampai Cikgu gelak tersembur tembikai tengok Pok Ku.. dan hasilnya. Pok Ku menang kami kalah huuu




 Acara paling ditunggu, berendam!!! Kami ada 13 acara semuanya...dah penghabisan acara air la. Cari harta karun dalam sungai, ball race.. Tahun depan kalau ada rezeki kene banyakkan acara dalam air la, baru best. Tiup tepung dalam air, rebut gegula dalam air..hahaha



Gambar last, Cikgu dengan Aneeq. Budak air. Selamba die je harung air paras dagu die sampai tenggelam timbul. Dasar sungai tu kan tak rata memang banyak kali la minum air sungai tu. Sampai biru kaki tangan.


Tapi memang puas ati..trima kasih bosh..tahun depan buat lagi...hehehe





1 comment:

  1. ".. to love is to care, to care we must share..."
    get some and feel awesome at BBC MARDI Station CH39000

    ReplyDelete

Dah tulis?? Terima kasih :)