Monday, March 5, 2012

Program Sekolah Pen_Sayang

*Ini pendapat peribadi saya, kalo salah sila2 la tegur. Biasala, tulis blog dalam keadaan geram sket.

PROGRAM SEKOLAH PENYAYANG sila klik kat sini untuk bacaan lanjut.
Bila baca memang bunyinya sangat bagus. Iye, semua program dibuat ada kebaikan kebagusanya. Cuma tang satu ni je mokcik konpius..Bila cikgu cikgi kene pergi ke skolah lebih awal dari besa untuk program ni. Nak sambut pelajar nama eh...Ikut kata Cikgu, lau budak paling awal datang skolah pukul 6.30pagi, cikgu cikgi dah kena ada kat skolah 15minit paling lewat dari budak terawal tu nak tiba..Motip??? Sambut budak tu datang skolah. So bila Cikgu sambut kita datang skolah kita otomatik rasa lebih disayangi eh?? Bagi mokcik kureng la sebab....

-Tak relevan kalo buat program cuma sekadar sari. Tak berterusan. Tapi kalo berterusan sepanjang tahun mau meroyan mokcik Rasanya tak perlu kena sampai seme cikgu2 sambut budak pepagi gitu baru rasa sayang. Budak yang ok, ok la.Budak yang tak ok nampak cikgu penuh gitu, lagi diorang nak monteng ada la.
-Di mana datangnya sayang dengan cikgu2 pakat2 melepak di depan pagar sekolah?Mokcik memang tak nampak lansung la..ce kabo celah mana datangnya sayang tu.
-Iyee...semua la kat sekolah tu nak disayang eh. Anak sendiri kat rumah??Nak jumpa pak mak sendiri pon payah. Bek la masa yang ada tu bagi peluang untuk mak ayah dekatkan diri dengan kuaga. Tak cukup hari biasa dari awal pagi sampai ke petang bawak ke malam jaga anak2 orang. Hujung minggu lagi. Lepas tu nak budak2 ni carik kasih sayang dengan cikgu diorang lak eh??
-Mokcik percaya nak elak budaya negatif bukan dari skolah, tapi RUMAH. Sekarang mokcik tengok ramai betul mak pak lepaskan tanggung jawab mendidik anak tu kat cikgu2. Mak pak keje branak je eh??Mudah la gitu...Bek apply benda2 gini kat rumah dulu. Sebab tu orang panggil Rumah Manis Rumah tak panggil Sekolah Manis Sekolah

Ohh..mokcik ter-emo. Sebab mokcik tengok kesian kat pak mak yang keje cikgu2 ni. Seb baik mokcik isteri seorang Cikgu. Memahami la konon. Hahaha...bak kata Ustaz Don, kita selalu lupa yang kerja sebenar kita adalah ANAK-ANAK

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)