Daisypath Anniversary tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

Monday, March 5, 2012

Mari Menghijaukan Bomi

Saya seorang yang konon-konon enviromentalis...betul ke ejaan tu Saya rasa la...saya seorang yang agak sayangkan persekitaran susah ngat nak eja enviroment eh...Bagi orang nampak cam apa saya buat ni remeh, tapi saya percaya bak kata pok-pok KBS Rakan Muda untuk iklan i-volunteer "Kerana Seorang Mampu Melakukan Perubahan" Ya, saya percaya pada slogan itu.

Sebelum geng KDNDHEP wartakan sebagai Sabtu hari tanpa plasitk lagi saya dah cuba nak slowkan penggunaan plastik. Kalo beli benda takat boleh bawak dgn tangan atau masuk dalam beg gabak saya tu, leh senyum dan ucap terima kasih kat adik TF. Seboleh-boleh say no no to plastic. In fact dalam henbeg gabak tu ade plastik saya siap2 bawak kot lau beli barang remeh2 tak payah pakai plastik Tong Fatt. Baik kan saya??

Dan setat tahun baru saya try improvisasi ayat dari top chef master en-sekitaran-lis saya. Ye...saya bawak bekal. Selain baik untuk alam sekitar, baik juga untuk alam sepoket kami. Hahaha... dan tambah keje Cikgu untuk tiap2 pagi siapkan bekal untuk saya, hehehe  Saya akan cuba masak-masak lebih supaya selain Dabel A ade bekal makan ke rumah akak ngasuh, mak die pon ade bekal sama. Kalo saya masak tak cukup/seswai dengan selera untuk di bawa bekal, saya tetap bawak bekas bekal. Nanti di kedai saya tapau tak guna polis-terin dan plastik2 lagi...Bagus kan kan kan?? Sila tepuk bahu sendiri.

Pic set bekal lazim saya...wahh..dua2 kaler ijo..baru pasan...
Cikgu yang beli botol air dengan bekas tu
Eh..nampak plak jari gebu tu, hahahaha

*memula nak buat memang payah tapi dah lama ok je. Dan kelebihan lain yang dapat...orang kenal kita dalam ati sure kata pelik manusia ni haa....

Sekian...
Entry ini menggunakan 'saya' untuk menunjukkan  lebih kebaikkan penuliS hahahaha, eeeewwww

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)