Monday, November 10, 2014

Kura -kura Aneeq



Situasi :  Kat dapur, petang Jumaat lepas

Aneeq duk bebel-bebel apa ntah, ai buat dengar tidak je sebab kalut nak masak. Sambil angguk-angguk kepala. Dengar die sebut kure-kure. Makan kure-kure kat sekolah cikgu bagi bla bla mama tak bagi bla bla bla. Ai dalam dengar tidak tu dah cuak, cikgu die bagi makan binatang apekah pualk ni ha... Dalam Aneeq duk bebel-bebel tu Cikgu masuk dapur, dah pergi mengadu dekat abahnya pulak.

Aneeq :  Mama tak bagi pon Aneeq makan kure-kure abah? Aneeq nak!! Aneeq nak!!
Cikgu :  Ye ye.. nanti kita makan

Ai dah mencerlung mata. Cikgu ni jenis suka melayan je apa anak nak. Ai tak suka. Pulak kalo dengan Aliff, die punya tuntut janji tu nanti, hoishhh!!! Sambil sengeh dengan efek muka menyakitkan hati selamba je Cikgu buka peti ais. "Tu kure-kure Aneeq, jangan lupa potong kan"



Cheh.. ni ke kura-kura nye. Buat suspen je.

No comments:

Post a Comment

Dah tulis?? Terima kasih :)